Sunday, March 31, 2013

INI KISAH TOBBY & KITTY!

     Bagaikan mimpi jadi kenyataan! Rasa hidup ini bagaikan sempurna bila ditemani oleh si bulus yang comel. Masih ingat lagi pertama kali berjumpa Tobby. Anak kucing hitam yang dibeli dengan murah di pasar awam, Stadium Melawati Shah Alam. Masa itu temankan kakak ipar pergi belikan kawan untuk kucingnya, Kitty yang juga dibeli di tempat yang sama. Masa tu cuma tinggal beberapa ekor kucing sahaja. Memandangkan hanya Tobby sahaja yang sebaya dengan Kitty, maka saya pun membelinya. Sepanjang perjalanan, Tobby asyik mengiau saja. Kuat juga suara Tobby ni.

     Sampai saja di rumah, Kitty sudah rasa tergugat dengan kehadiran Tobby, asyik merenung Tobby sahaja. Tobby pula asyik meninjau rumah walaupun masih takut-takut. Kitty akan menderam bila Tobby mendekati atau melintasinya. Mulanya Tobby buat tak tahu sahaja, tetapi lama kelamaan Tobby pun turut menderam. Walaubagaimanapun, tiada pergelutan berlaku antara mereka. Kadang-kadang kami asingkan mereka di bilik berlainan. Sesekali kami dekatkan mereka, namun dengan berhati-hati.

     Masuk hari ketiga, dah nampak perubahan. Kitty akan pergi mencuit Tobby, kemudian lari dari situ. Kemudian bila Tobby mendekatinya Kitty masih lagi menderam. Masuk hari keempat kami terkejut kerana Kitty dan Tobby dah main bersama tetapi mereka bergusti, nampak macam kasar jugak. Bermain tetapi lebih kepada ambil kesempatan.. Selepas beberapa hari terus jadi kawan baik sampai sekarang. Gembira sangat tengok mereka membesar dengan sihat. Kini, Tobby ada di rumah kakak ipar. Sengaja ditinggalkan untuk berkawan dengan Kitty. Bila hujung minggu, mesti pergi jumpa Tobby dengan Kitty, sebab rindulah!


No comments:

Post a Comment